OpenAI krenuo u napad na Chrome: Preuzeo Googleove stručnjake i pripremaju svoj preglednik
OpenAI je zaposlio ključne stručnjake iz Googleovog Chromea. Očito je u pitanju razvoj web-preglednika s integriranom chatbot tehnologijom. Uz to, pregovara sa Samsungom o pokretanju AI značajki na njihovim uređajima, slično nedavnom dogovoru s Appleom.
ChatGPT se u dvije godine od pokretanja razvio u značajnu silu na području umjetne inteligencije, s više od 300 milijuna tjednih aktivnih korisnika. Platforma već ostvaruje milijarde dolara godišnjeg prihoda kroz pretplate te je uvela funkcije slične pretraživanju, djelomično pokretane Microsoftovom tehnologijom pretraživanja. Iako ChatGPT još nije značajno utjecao na Googleov udio na tržištu pretraživanja, neki korisnici počinju ga koristiti kao djelomičnu alternativu.
Veterani iz Googlea
OpenAI je zaposlio ključne stručnjake iz Googleovog Chrome tima, uključujući Bena Goodgera, osnivačkog člana Chrome tima, i Darina Fishera, još jednog veterana u razvoju Chromea. Nije više tajna da se razmišlja o razvoju web-preglednika s integriranom chatbot tehnologijom. Ovaj potez mogao bi tvrtki dati veću kontrolu nad načinom na koji ljudi pristupaju internetu, uz istovremeno proširenje dosega ChatGPT-a.
Visoka letvica za ulazak na tržište
Međutim, moraju se riješiti složena pitanja zaštite podataka te osigurati rad s raznim proširenjima kako bi se mogao mjeriti s drugim preglednicima na tržištu. Zaštita podataka uključuje enkripciju korisničkih informacija, sigurno spremanje lozinki i povijesti pretraživanja te sprječavanje neovlaštenog pristupa osobnim podacima. Podrška za proširenja posebno je zahtjevna jer moderni korisnici očekuju mogućnost korištenja brojnih dodataka, od blokiranja oglasa i upravljanja lozinkama do provjere pravopisa i integracije s društvenim mrežama.
Chrome i Firefox već godinama grade svoje ekosustave proširenja, što OpenAI-u postavlja visoku letvicu za ulazak na tržište. Dodatni izazov predstavlja i potreba za optimizacijom performansi jer dodavanje AI funkcionalnosti ne smije značajno usporiti rad preglednika ili povećati potrošnju memorije. Uspjeh novog preglednika uvelike će ovisiti o tome koliko uspješno OpenAI uspije uravnotežiti napredne AI značajke s osnovnim funkcijama koje korisnici već uzimaju zdravo za gotovo.
OpenAI-evo strateško širenje
Tvrtka aktivno razgovara ili uspostavlja partnerstva za pokretanje značajki pretraživanja u različitim sektorima, uključujući putovanja s Pricelineom, usluge hrane, nekretnine s Redfinom, maloprodajne web-stranice, medije s Condé Nastom i upravljanje događajima s Eventbriteom.
OpenAI također pregovara sa Samsungom o pokretanju AI značajki na njihovim uređajima, slično nedavnom dogovoru s Appleom. Ovo potencijalno partnerstvo posebno je značajno s obzirom na Samsungov postojeći odnos s Googleom, koji trenutno pruža Android softver i Gemini AI značajke za Samsung uređaje.