2019. je bila druga najtoplija godina otkako je mjerenja

NASA i NOAA objavile su podatke koji otkrivaju da je protekla godina bila druga najtoplija od 1880. godine. Rekord za sada drži 2016. kada se pojavio i efekt poznat kao El Niño

Sandro Vrbanus petak, 17. siječnja 2020. u 06:00

Američka svemirska agencija NASA i ona zadužena za oceane i atmosferu NOAA, objavile su zajedničko izvješće o globalnim temperaturama zabilježenima na Zemlji u prošloj godini. Neovisno prikupljeni podaci u ovom istraživanju pokazuju kako je 2019. godina bila druga najtoplija u povijesti, odnosno od 1880. godine otkako se globalne temperature kontinuirano prate.

Krizno stanje

Pet neovisnih mjerenja pokazuje gotovo identične rezultate

Prošle je godine također zabilježeno i nekoliko uzastopnih najtoplijih mjeseci u povijesti mjerenja. Razina stakleničkih plinova bila je rekordna, Europski parlament proglasio je klimatsku krizu, a ovoga tjedna i 550 hrvatskih je znanstvenika predalo Vladi i Saboru Apel za sustavnu klimatsku akciju kako bi ih upozorili na ozbiljnu situaciju i potaknuli na dodatne aktivnosti u zaštiti okoliša.

Toplinski su rekordi nastavak dugoročnog rastućeg trenda globalnih temperatura. Rekord za sada drži 2016. godina u kojoj je bila zabilježena pojava efekta poznatog kao El Niño. Temperature u 2019. došle su opasno blizu tim vrijednostima, a bez El Niña – i tako zaključile desetljeće najviših zabilježenih temperatura do sada. Štoviše, od 1960-ih godina, svako sljedeće desetljeće bilo je sve toplije, kažu iz NASA-e.

U prošloj je godini prosječna temperatura izmjerena na našem planetu bila za 0,98°C viša od srednje temperature zabilježene u razdoblju od 1951. do 1980. Korištenjem klimatskih modela i statističke analize znanstvenici su došli do zaključka da je porast temperatura posljedica ispuštanja stakleničkih plinova u atmosferu, uzrokovanih ljudskim aktivnostima.