Oglašivači razočarani društvenim mrežama vraćaju se tiskanim medijima

Tiskani mediji u Velikoj Britaniji zabilježili su porast prihoda od oglašavanja po prvi puta od 2010. godine, a kao objašnjenje se navodi nezadovoljstvo ponašanjem nekih tehnoloških kompanija

Sandro Vrbanus petak, 3. kolovoza 2018. u 06:00

Oglašavanje u tiskanim medijima, zajedno s radijskim i televizijskim, u padu je već duži niz godina, dok se oglašivači istovremeno sve više okreću online medijima. No, početkom ove godine u Velikoj Britaniji je zabilježen zanimljiv preokret tog trenda. U prvom kvartalu 2018. godine su, naime, ulaganja u oglašavanje u tiskanim medijima porasla za 1% (iznose 153 milijuna funti), i to je prvi kvartal od kraja 2010. godine da je ovaj pokazatelj "u plusu".

Lokalni tiskani mediji i dalje nastavljaju strmoglavi pad prihoda

Posljednjih je 29 tromjesečja pad oglašavanja u tiskanim medijima u Velikoj Britaniji bio i do 22%. Najveći porast bilježe izdanja Sun, Daily Mirror, Daily Mail, Daily Express i Metro, čiji je ukupni rast prihoda od marketinga u prva tri mjeseca bio 2,8%, pokazala je studija organizacije Advertising Association. "Ozbiljnije" novine kao što su Times, Telegraph, Financial Times i Guardian bilježe pad od 0,3% - što im je najbolji rezultat u posljednjih sedam godina.

Kao razloge ove promjene u studiji se navode mišljenja nekih kompanija kako su proteklih godina previše izdvajale za online oglase, a neki od velikih oglašivača razočarani su događanjima oko tehnoloških kompanija, primarno Facebooka, pa su odlučili manje investirati u taj kanal oglašavanja.

Neki su također odlučili manje plaćati za oglase Googleu, jer niti ova kompanija nije održala visok standard kad je riječ o uklanjanju govora mržnje i lažnih vijesti.