FIA proizvela 100% ekološko biogorivo za Formulu 1

Svjetska krovna automobilistička federacija ima cilj "ozeleniti" svoje najatraktivnije natjecanje do 2030. godine. U sklopu plana da Formula 1 postane ugljično neutralna morat će biti pogonjena biogorivom

Sandro Vrbanus nedjelja, 20. prosinca 2020. u 06:00

Svjetska automobilistička federacija FIA još je prije više od godine dana prihvatila dugoročnu strategiju prema kojoj bi Formula 1, kao najpoznatije automobilističko natjecanje u svijetu, trebala postati predvodnik ekološke održivosti u sportu. Ovaj ambiciozni plan kaže da bi kroz naredno desetljeće, a najkasnije do 2030. godine, velika ekološka inicijativa obuhvatila kako bolide Formule 1 i aktivnosti na samoj trkaćoj stazi, tako i sve ostale operacije timova poput transporta i razvoja tehnologije.

Ugljična neutralnost i utrkivanje bez emisija

U konačnici cijela operacija F1 postala bi potpuno ugljično neutralna već sljedeće sezone, a do 2030. godine funkcionirala bi s nultim neto emisijama štetnih plinova.

Jedan od koraka u tom smjeru načinjen je ovoga tjedna, netom nakon završetka ovogodišnje sezone. FIA je timovima koji proizvode motore za bolide Formule 1, Ferrariju, Hondi, Mercedesu i Renaultu, na testiranje dostavila prve bačve ekološki prihvatljivog biogoriva za bolide. Ovakvo gorivo, ili neka njegova kasnija inačica, trebalo bi se uvesti u utrkivanje i tako značajno smanjiti ugljični otisak cijelog sporta.

Ovo gorivo razvijeno je na zahtjev FIA-e i u skladu je s njihovim strogim propisima, te je 100% održivo. Proizvođači motora trebali bi ga evaluirati i početi se prilagođavati na novu formulaciju goriva. Detalji oko sastava biogoriva nisu objavljeni, no FIA tvrdi kako je ono izrađeno isključivo rafiniranjem biološkog otpada. Nakon ovog testa očekuje se da i drugi proizvođači predlože svoja biogoriva, a Formula 1 bi već do 2026. trebala biti pogonjena upravo takvim, ekološkim, spojevima.

Promjena će započeti već sljedeće sezone, kada će se od timova tražiti da u svojim gorivima, kojima napajaju turbo-hibridne V6 motore, koriste najmanje 10% biogoriva. Ista će biti dozvoljena i u drugim FIA-inim trkaćim klasama (primjerice u European Truck Racing Championshipu).