Far Cry 5 - Kultovi Montane

Ovaj put bez zadiranja u daleku prapovijest ili putovanja na egzotična otočja Far Cry 5 smješten je u suvremeno doba, u ruralno područje Montane, kojom vladaju nasilje i kultovi

Daniel Lučić nedjelja, 27. kolovoza 2017. u 18:12

Od samih početaka serijal Far Cry igrače je privlačio egzotičnim lokacijama, opširnim arsenalom oružja i sukobima s despotima, tiranima i luđacima. U tom smislu, novo poglavlje neće biti mnogo drugačije od prethodnih. S druge strane, Far Cry 5 bit će najveća igra serijala i jedna od onih koja, poput Far Crya 2 ili, pak, Primala, radi ogroman preokret. Afrička prostranstva, tropska otočja i himalajske planine stvar su prošlosti, a radnja ostaje bliže Ubisoftovom domu, na sjeveru SAD-a, u fiktivnom okrugu Hope, smještenom usred ruralne Montane. Područje je to u kojem djeluje religiozni kult koji svakodnevno terorizira nemoćno lokalno stanovništvo.

Na čelu kulta nalazi se Joseph Seed, sušta suprotnost Vaasu Montenegru ili Paganu Minu. Manje flambojantan i nepredvidiv te znatno odmjereniji u svojim postupcima, Seed – također poznat pod nadimkom Otac – osnivač je ranije spomenutog kulta fanatika nazvanog The Project at Eden’s Gate. Prema riječima razvojnog tima, Seed je produkt modernog doba. Za razliku od Vaasa i Pagana Mina koji su djelovali nestvarno, Seed je osoba kakve danas postoje, osoba s kojom se ljudi mogu poistovjetiti i postaviti si pitanje – je li doista lud ili njegova uvrnuta logika u neku ruku ima smisla? Takva je priroda suvremenih vođa kultova, kaže izvršni producent Dan Hay.

Poput glavnog antagonista, lokacija je morala imati smisla. Morala je odgovarati profilu Seedova kulta i svega onoga što predstavlja. Ruralna Montana, koja povijesno predstavlja utočište za čudake i samotnjake, bila je idealan izbor. “Razmišljali smo o tome gdje bi u SAD-u mogla postojati takva zajednica. Trebalo nam je neobično mjesto, istovremeno prekrasno i divlje”, objasnio je Dan Hay. “Mjesto na kojem bismo igračima mogli ponuditi iskustvo iz Zone sumraka”.

Preseljenje u Montanu za serijal je velika stvar, vizualna će razlika u odnosu na ranije igre biti drastična. No promjene neće doživjeti samo oko. Far Cry se zbog ovog preseljenja morao značajno promijeniti, jer se radnja prvi put odvija u poluurbanom i relativno civiliziranom mjestu. To će promijeniti čitavo iskustvo, jer će igrači biti u svijetu čija pravila znaju. Primjerice, umjesto da se od točke A do točke B kreću velikim vojnim terencem, prelazeći preko nezahvalnog terena i gustog raslinja, ovdje će se možda voziti na asfaltiranoj cesti, u “normalnijem” vozilu poput kamioneta.

 

Svijet koji živi

Prepoznatljivost svijeta igre neće biti njegova jedina značajka. Ono što je važnije jest to da će svijet Far Crya 5 prvi put u serijalu biti zapravo živ. NPC-jevi neće biti samo ukras na unaprijed definiranim lokacijama, već žive osobe koje reagiraju na događaje oko njih. “Želimo igrače staviti u svijet naseljen stvarnim ljudima”, objasnili su iz Ubisofta, prisjetivši se kako su u posjetu Montani susreli mnogo zanimljivih ljudi, od kojih su mnogi bili vrlo stoički, izravni i s “dobrim detektorom za sranja”. To ih je potaknulo da ljude sličnih osobnosti ubace u Far Cry 5, gdje će igrači prvi put moći ostvariti interakciju s NPC-jevima, koji nisu nužno važni za priču. Osim što će s njima moći razgovarati, moći će ih angažirati i iskoristiti u borbi za vlastite ciljeve, no to neće biti besplatno. Svima od njih morat će učiniti protuuslugu jer u Far Cryu 5, kao u stvarnom svijetu, ništa nije besplatno.

I dok većina ovih “običnjakovića” neće imati posebne vještine, u virtualnoj Montani kriju se lokalni heroji koji mogu značajnije pridonijeti napretku – bilo kroz osiguravanje novog oružja ili kroz otključavanje novih vještina. Ti heroji napredovat će paralelno s igračima, sakupljati iskustvene bodove iz misija u kojima sudjeluju i ovladavati novim vještinama. Kao primjere Ubisoft je naveo vještu snajperisticu Grace Armstrong, koja će igračima pružiti podršku iz daljine ili, pak, Nicka Ryea, hrabrog pilota koji prema potrebi pruža podršku iz zraka.

Pored svega navedenog, igra će se dinamički razvijati, ovisno o aktivnostima igrača. Više neće postojati strogo zacrtan put kojim moraju ići, a prividna sloboda sandbox svijeta stvar je prošlosti. Svi će igrači birati kako žele napredovati i misije otključavati spontano, istraživanjem. To, tvrde iz Ubisofta, znači da dva igrača neće moći imati jednako iskustvo. Ne ulazeći u detalje, objasnili su kako će igra svakom igraču ponuditi jedinstvenu priču, ovisno o tome kojeg NPC-ja sretnu u koje vrijeme.

Unošenje nove doze slobode i svježih mehanika u igru svakako je pohvalno, pogotovo nakon brojnih kritika koje je Ubisoft dobio na račun prevelike sličnosti Far Crya 4 s njegovim prethodnikom. Razvojni je tim priznao kako je ranije morao napraviti bolji posao i taj propust ovaj put ne želi ponoviti. “U razvoju igara uvijek postoji onaj trenutak kada teška srca morate promijeniti elemente koje volite. Far Cry 5 igra je koja za nas predstavlja izazov, igra kojom nećemo pratiti šablone”, rekao je Dan Hay. Ovo nije prvi put da čujemo takvu izjavu pa ćemo je prihvatiti sa zdravom dozom skepticizma, ali ne i odbaciti prije nego što provjerimo iz prve ruke.