Velik dio igrača nikada ne završi partiju Civilizationa (anketa)
Manje od 40% igrača završava partiju Civilizationa! Firaxis to želi promijeniti novim sustavom epoha u Civilization VII, razbijajući igru u dinamične faze koje održavaju napetost do kraja.

Koliko ste se često našli u situaciji da započnete partiju Civilizationa, a da ju ne dovršite? Bilo da odustanete u srednjem vijeku ili onda kada već imate uspostavljenu vojnu dominaciju, onu ekonomsku ili pak dominaciju u polju znanosti i kulture? Ako je odgovor na uvodno pitanje potvrdan – niste jedini! Naime, prema podacima Firaxisa, manje od 40% igrača ikad dovrši partiju igre. Tom problemu nastoji doskočiti novi naslov u serijalu, Civilization VII, uvodeći novi sustav epoha koji dijeli igru na jasne faze s resetiranjem moći između njih, pritom održavajući natjecanje neizvjesnim do samog kraja.
Izdvojeni problem nije nov – 4X igre često su najzabavnije u početnim fazama istraživanja (i naseljavanja), dok krajnji dijelovi postaju predvidljivi. Neovisni developer Nikhil Murthy ističe da pristup „pobjednik uzima sve“ umanjuje kreativne mogućnosti igre, a profesorica McKenzie Wark smatra da su najzanimljiviji „neozbiljni“ igrači – oni koji ne ciljaju na pobjedu, već eksperimentiraju s pravilima igre. Za mnoge igrače Civilizationa, čini se, pobjeda nije jedini faktor zabave u serijalu. No, kako tvrdi Murthy, možda bi značila više kada bi postojalo i više načina za pobjedu – primjerice, opcija suradnje sa susjedima ili slični kooperativni ciljevi.
Istaknuto potvrđuje i Firaxisov kreativni direktor Ed Beach rekavši da su igrači najsretniji u ranim satima igre. „Iz naše perspektive, činjenica da igrači ne završavaju igru signal je da se u nekom trenutku prestaju zabavljati“, ističe Beach i zaključuje „želimo osigurati da svi uživaju u igri Civilization VII – od početka do kraja“.