Milijuni korisnika WhatsAppa prešli na Signal i Telegram
Podaci analitičara koji prate stanje na tržištu mobilnih aplikacija kažu kako je WhatsApp loš publicitet povezan s novim pravilima korištenja koštao nekoliko desetaka milijuna korisnika u cijelom svijetu
Jedna od priča koje okupiraju javnost cijelog ovog mjeseca jest ona o WhatsAppu i njihovim novim pravilima korištenja i privatnosti koja, u najmanju ruku, nisu dobro sjela brojnim korisnicima. Facebookovu aplikaciju za dopisivanje u svijetu koristi oko 2 milijarde ljudi, no brojni među njima posljednjih su tjedana odlučili prijeći na neka druga, sigurnija rješenja, čiji vlasnici ne znaju baš tako mnogo o njima.
WhatsApp je počeo gubiti korisnike u toliko velikom broju da su nedavno odlučili popustiti i ipak odgoditi primjenu novih pravila, dok se javnost malo ne upozna s njima i dok – valjda – Facebookova PR služba ne popravi štetu koju su izazvali nespretnom najavom dijeljenja podataka i monetizacije istih na svim svojim platformama. U međuvremenu su u javnost dospjeli i podaci o tome koliko je ljudi uistinu prešlo na konkurentske aplikacije.
Egzodus s WhatsAppa
Od početka godine Signal, aplikacija koja slovi za najsigurnije rješenje za dopisivanje, dobio je oko 7,5 milijuna novih korisnika. Prije desetak dana navala na njega bila je toliko velika da su im se serveri srušili, a Signal je "ostao bez signala" na gotovo 24 sata.
Prema novim podacima, najveći dobitnik u ovoj situaciji bila je aplikacija Telegram, koja je tijekom ovog mjeseca privukla čak 25 milijuna novih korisnika. I u slučaju Telegrama gotovo svi novi korisnici na njega su prešli s WhatsAppa. Ukupno ovih 32,5 milijuna ljudi izgleda mnogo, i za Signal i Telegram to sigurno jesu veliki brojevi, no za diva poput WhatsAppa to čini tek oko 1,6% korisnika koji su ih posljednjih tjedana napustili.
Podataka o tome koliko je ljudi zaista potpuno napustilo Facebookovu aplikaciju nema, no znakovit je njezin pad na top ljestvicama u trgovinama aplikacija. Na britanskoj verziji App Storea WhatsApp je s osmoga pao na 23., a na globalnoj ljestvici nalazi se na tek 24. mjestu. Za aplikaciju koja je proteklih godina uvijek bila u vodećih 5 po broju preuzimanja, ovo predstavlja značajan pad.