Jan Koum, osnivač WhatsAppa, razišao se s Facebookom

Čovjek koji je s Brianom Actonom prije gotovo deset godina osnovao WhatsApp i prije četiri godine ga prodao Facebooku, sada napušta tu kompaniju

Sandro Vrbanus utorak, 1. svibnja 2018. u 18:00

Kada je, prije otprilike četiri godine, WhatsApp prodan Facebooku za 19 milijardi dolara, bila je to jedna od najvećih poslovnih akvizicija u tehnološkom sektoru do tada. Facebook tada nije kupio samo platformu za dopisivanje (ima on i svoju), nego je prava vrijednost WhatsAppa bila u broju novih korisnika kojima je Facebook time dobio pristup – njih tada više od 450 milijuna.

Danas WhatsApp ima gotovo 1,5 milijardi korisnika, i nije se pretjerano promijenio od tada – točnije, nisu ga preotele reklame, "stickeri", "stories", selfie filteri i slični trendovi koji su sve popularniji u ostalim konkurentskim aplikacijama. No, zabrinutost kod Jana Kouma, uz Briana Actona suosnivača WhatsAppa i dugo vremena njegovog prvog čovjeka, tiče se privatnosti podataka, područja koje je Facebooku ionako bolna točka.

Nakon nekoliko razilaženja u mišljenjima o oglašavanju i privatnosti, te navodnih sukoba oko strategije kojom bi se ova aplikacija trebala dalje razvijati, Jan Koum je odlučio napustiti Facebook, u kojem je bio zaposlen od njihovog preuzimanja WhatsAppa. Svoj je odlazak najavio, gdje drugdje nego – na svojem Facebook profilu, ali bez ulaženja u "prljave detalje" o sukobima o kojima su izvještavali mediji.

 

It's been almost a decade since Brian and I started WhatsApp, and it's been an amazing journey with some of the best...

Posted by Jan Koum on Monday, April 30, 2018

Washington Post, naime, navodi kako Koum odlazi iz Facebooka jer tamo postoje težnje da se u WhatsAppu oslabi enkripcijska zaštita i da Facebook počne koristiti podatke o korisnicima aplikacije za plasiranje ciljanih oglasa. I jedno i drugo ide protiv obećanja koja je Koum odavno dao sebi i korisnicima, pa je sada odlučio da ne želi više voditi takve bitke i da mu je bolje krenuti svojim putem.

WhatsAppu i njegovim korisnicima Koum poručuje kako će i dalje "navijati" za njih, samo izvana, dok će se baviti svojim "skromnim hobijima" – skupljanjem Porschea i drugih skupocjenih automobila. Jer privatnost milijarde i pol korisnika lakše je preboljeti u sportskom kabrioletu.