Jan Koum, osnivač WhatsAppa, razišao se s Facebookom

Čovjek koji je s Brianom Actonom prije gotovo deset godina osnovao WhatsApp i prije četiri godine ga prodao Facebooku, sada napušta tu kompaniju

Sandro Vrbanus utorak, 1. svibnja 2018. u 18:00

Kada je, prije otprilike četiri godine, WhatsApp prodan Facebooku za 19 milijardi dolara, bila je to jedna od najvećih poslovnih akvizicija u tehnološkom sektoru do tada. Facebook tada nije kupio samo platformu za dopisivanje (ima on i svoju), nego je prava vrijednost WhatsAppa bila u broju novih korisnika kojima je Facebook time dobio pristup – njih tada više od 450 milijuna.

Danas WhatsApp ima gotovo 1,5 milijardi korisnika, i nije se pretjerano promijenio od tada – točnije, nisu ga preotele reklame, "stickeri", "stories", selfie filteri i slični trendovi koji su sve popularniji u ostalim konkurentskim aplikacijama. No, zabrinutost kod Jana Kouma, uz Briana Actona suosnivača WhatsAppa i dugo vremena njegovog prvog čovjeka, tiče se privatnosti podataka, područja koje je Facebooku ionako bolna točka.

Nakon nekoliko razilaženja u mišljenjima o oglašavanju i privatnosti, te navodnih sukoba oko strategije kojom bi se ova aplikacija trebala dalje razvijati, Jan Koum je odlučio napustiti Facebook, u kojem je bio zaposlen od njihovog preuzimanja WhatsAppa. Svoj je odlazak najavio, gdje drugdje nego – na svojem Facebook profilu, ali bez ulaženja u "prljave detalje" o sukobima o kojima su izvještavali mediji.

 

Washington Post, naime, navodi kako Koum odlazi iz Facebooka jer tamo postoje težnje da se u WhatsAppu oslabi enkripcijska zaštita i da Facebook počne koristiti podatke o korisnicima aplikacije za plasiranje ciljanih oglasa. I jedno i drugo ide protiv obećanja koja je Koum odavno dao sebi i korisnicima, pa je sada odlučio da ne želi više voditi takve bitke i da mu je bolje krenuti svojim putem.

WhatsAppu i njegovim korisnicima Koum poručuje kako će i dalje "navijati" za njih, samo izvana, dok će se baviti svojim "skromnim hobijima" – skupljanjem Porschea i drugih skupocjenih automobila. Jer privatnost milijarde i pol korisnika lakše je preboljeti u sportskom kabrioletu.