Roboti polako postaju bolji od ljudi u curlingu

Ljudi su već "pali" u igrama poput šaha, goa, Dote 2, a sada je očito red i na nešto fizički zahtjevnije vještine. Robot Curly tako je prvi puta pobijedio ljudski tim u "šahu na ledu", curlingu

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 28. rujna 2020. u 08:08

Nakon pobjeda računalnih sustava u igrama na ploči, gdje su postali ljudima nepobjedivi, te nedavnog trijumfa u eSportu, roboti polako ulaze i u fizički zahtjevnije sportove. Robotski sustav Curly sastoji se od dva robota koji tvore tim za curling. Jedan od njih promatra polje za igru, prati rezultat i položaj kamenja, dok je drugi zadužen za ispuštanje vlastitog kamenja na najprecizniji mogući način.

Ovakav robotski tim pogonjen umjetnom inteligencijom iza koje stoje algoritmi dubokog učenja po prvi je puta ovoga tjedna odnio pobjedu u tri od četiri okršaja s ljudskim curling timovima, a pokazao se superiornim kako u slaganju strategije, njezinom prilagođavanju trenutačnoj situaciji u meču, tako i u preciznom plasiranjem kamenja.

Meč je odigran u Južnoj Koreji, a nasuprot Curlyju nalazio se nekoliko različitih južnokorejskih curling ekipa, a u partijama nisu korištene metle za ubrzavanje i usporavanje kretanja kamenja. Rad o ovom postignuću objavljen je i u časopisu Scientific American, a bavi se primarno mogućnošću robota i njihovih algoritama da se prilagođavaju na promjenjive uvjete na ledu, reagiraju na njih i mijenjaju način igre.

Znanstvenici iz Južne Koreje i Njemačke, koji su radili na ovom naprednom sportskom robotu, poručuju da njihov rad označava polagano smanjivanje razlika između računalnih simulatora zasnovaih na fizikalnim modelima i stvarnog svijeta.

Trenutačna preciznost sustava Curly je oko 1,3 metra, što je otprilike na razini najboljih paraolimpijskih timova, s igračima u invalidskim kolicima i bez korištenja metli za preciznije usmjeravanje kamenja. Najbolji curling timovi u svijetu, s metlama u igri, precizni su na razini od 0,2 do 0,8 metara.