Spotify, izgleda, uskoro službeno stiže u Hrvatsku!

HDS ZAMP je danas objavio kako su potpisom ugovora sa Spotifyjem o izravnom licenciranju prava za katalog hrvatskih autora "stvoreni preduvjeti za dolazak Spotifyja na hrvatsko tržište"...

Dragan Petric srijeda, 10. listopada 2018. u 16:28

Na stranicama HDS ZAMP-a danas je objavljeno kako je ova institucija krajem rujna potpisala ugovor sa Spotifyjem kojim se licenciraju prava za katalog hrvatskih autora na tom glazbenom streaming servisu. Time su, kažu, stvoreni preduvjeti za dolazak Spotifyja na hrvatsko tržište, no točan datum kada će se to doista i dogoditi - nije im poznat. "Vjerujemo da taj dan nije daleko", kažu u istoj objavi iz HDS ZAMP-a...

Da podsjetimo, Spotify, najpopularniji svjetski servis ovog tipa, već je godinama dostupan u svim zemljama EU-a osim Hrvatske i Slovenije, kao i u desecima drugih zemalja diljem svijeta, što uključuje, primjerice i gotovo čitav američki kontinent - i sjeverni i južni. 

Evo što točno kažu u HDS ZAMP-u:

HDS ZAMP sa zadovoljstvom objavljuje da je krajem rujna potpisan ugovor s popularnim internetskim glazbenim servisom Spotify kojim se licenciraju prava za katalog hrvatskih autora na vodećem svjetskom streaming servisu!

Od sada će HDS ZAMP izravno, temeljem izvještaja koje će primati od Spotifyja, za domaće autore i nositelje prava ostvarivati naknadu od korištenja njihovih glazbenih djela na pan-europskom teritoriju. Do ove su godine taj zadatak u zemljama gdje je servis već aktivan obavljala sestrinska društva za kolektivno ostvarivanje prava i naknadu prosljeđivala HDS ZAMP-u, a on svojim članovima. Izravnim ostvarivanjem prava i obradom podataka o korištenju hrvatskog repertoara od strane HDS ZAMP-a očekuje se povećanje iznosa kojeg će članovi dobivati za slušanje njihovih pjesama na popularnom servisu.

Spotify je osnovan prije točno deset godina u Švedskoj. Servis danas korisnicima nudi više od 40 milijuna pjesama i 3 milijarde playlista, a prisutan je u ukupno 65 zemalja svijeta. Kreativci i nositelji prava u svijetu dosad su ostvarili više od 10 milijardi eura prihoda od streaminga glazbe s ovog servisa.

Znači li ova vijest i to da Spotify kao usluga konačno uskoro stiže u Hrvatsku? 

„Potpisom ugovora o izravnom licenciranju prava stvoreni su i preduvjeti za dolazak Spotifyja na hrvatsko tržište, no to ne ovisi o nama. Točan datum dostupnosti servisa za Hrvatsku još nam nije poznat jer to ovisi o tehničkim detaljima i poslovnoj odluci samog servisa,“ izjavio je ovim povodom glavni direktor HDS ZAMP-a, Nenad Marčec i pojasnio: „Uspješno smo okončali još jednu dugu pregovaračku priču, i otvorili novo poglavlje za svoje članove. Ovo je novi dokaz da stalno aktivno radimo na tome da ljubiteljima glazbe u zemlji omogućimo dostupnost što više izvora glazbe, imajući pri tom na umu interese svojih članova. Potpisom ovog ugovora naši će autori ostvariti ravnopravan položaj sa svjetskim kolegama na globalnom tržištu. Od sada će i oni putem HDS ZAMP-a direktno ostvarivati svoja prava od glazbenog servisa Spotify, gdje god se u Europi i šire slušali.  I mi, kao i drugi fanovi glazbe u Hrvatskoj, s nestrpljenjem očekujemo otvaranje ovog servisa na našem teritoriju. Vjerujem da taj dan nije daleko!“

HDS ZAMP ostvaruje prava za gotovo deset tisuća hrvatskih i više od dva milijuna inozemnih autora, a stručna služba Hrvatskog društva skladatelja za svoje članove već prikuplja autorske naknade od globalnih servisa kao što su Deezer, YouTube i Google Play. Zarada od takvih servisa u budućnosti će imati sve veću važnost. Cilj sustava kolektivne zaštite autorskih prava je omogućiti pravično nagrađen kreativni rad i sigurniju egzistenciju za sve kreativce čija su djela dostupna na sve većem  globalnom digitalnom tržištu. Ovaj ugovor novi je značajan korak u tom smjeru: Spotify već koristi više od 180 milijuna korisnika širom svijeta.

Spotify tako, uz Google Play Music i Deezer, ima izglede biti treći komercijalni glazbeni servis dostupan u Hrvatskoj, pa nam još preostaje dočekati i Apple Music, o čijem eventualnom dolasku na naše tržište još ne postoje ovakve konkretne naznake...