Musk nudio Appleu da preuzme Teslu, Cook odbio

Elon Musk je na Twitteru otkrio kako je bilo nešto istine u glasinama da bi Apple mogao preuzeti Teslu i tako imati i pogon za električne automobile pod svojim krovom. No, Tim Cook je ideju glatko odbio

Sandro Vrbanus srijeda, 23. prosinca 2020. u 14:00

Ovih su se dana ponovno rasplamsale glasine o tome da bi Apple mogao zaista, nakon godina razvoja i promjena smjera svojeg projekta Titan, ipak razvijati električni automobil. Prema nekima, proizvodnja bi tog revolucionarnog vozila, s još revolucionarnijom baterijom, mogla početi 2024. ili 2025. godine.

Jedan je Reutersov izvor čak tvrdio da će baterije u "Apple Caru" biti toliko drugačije od svega što smo do sada vidjeli, da će to biti "kao kad se prvi puta pojavio iPhone". Jeftine, kompaktne i moćne baterije koje će se brzo puniti i nuditi velik doseg, zasnovane na potpuno novom dizajnu članaka, trebale bi biti "tajni sastojak" nekog mogućeg Appleovog vozila.

Musk htio prodati, Cook ni čuti

O ovome se potom povela rasprava na Twitteru, u koju se uključio Elon Musk, neizbježan sudionik svakog razgovora o potencijalima električnih vozila. Napisao je kako je osobno, prije nekoliko godina, u "najcrnjem razdoblju Modela 3", bio nudio Appleu da preuzme Teslu. Cijena je bila tek desetina onoga koliko Tesla vrijedi danas, no Tim Cook se s njime nije po tom pitanju želio niti sastati.

Ova zanimljiva informacija sada potvrđuje nekoliko stvari. Prvo, da je Tesla zaista 2017. godine plesala na rubu bankrota zbog velikih problema u započinjanju serijske proizvodnje Modela 3. Nadalje, potvrđene su i neke tadašnje špekulacije o tome da bi Apple mogao kupiti Teslu, ali i volja Elona Muska da proda svoju tvrtku. U to vrijeme Musk je ulagao velik napor u spašavanje Tesle i pokretanje proizvodnje Modela 3, a poznato je kako je pričao i da spava u tvornici ne bi li se planovi ostvarili na vrijeme.

Apple je Teslu, dakle, mogao kupiti za oko 60 milijardi dolara, što je iznos koji gotovo uvijek imaju na svojim računima. Danas je Tesla (gledano po ukupnoj vrijednosti svih dionica) najvrjedniji proizvođač automobila u svijetu s tržišnom valuacijom od preko 600 milijardi dolara. Ni Apple, s druge strane, nije spavao, pa je s oko 35 dolara 2017. godine, vrijednost njihove dionice porasla do današnjih preko 130 dolara, a cijela kompanija vrijedi 2,25 bilijuna dolara.

Kako bi izgledala suradnja Tesle i Applea da je prije tri godine došlo do ove akvizicije, i kakav bismo danas električni automobil imali na tržištu, možemo samo nagađati i maštati.