Prekinuta suradnja Applea i dugogodišnjeg im dizajnera Jonyja Ivea

Appleov legendarni dizajner, zaslužan za najprepoznatljivije proizvode ove kompanije, napustio ju je prije tri godine, a donedavno je bio i vanjski suradnik. No, uskoro to više neće biti

Sandro Vrbanus srijeda, 13. srpnja 2022. u 13:05

Sir Jonathan Ive, poznat i kao Jony, bio je prvi čovjek Appleovog dizajna u zlatno vrijeme Stevea Jobsa, kada su nastali prvi iPod, iMac, iPhone, iPad, a sudjelovao je i u stvaranju Apple Watcha, AirPodsa, kao i u dizajnu svih operacijskih sustava ove kompanije. Prije tri godine, sredinom 2019. godine, najavio je kako će napustiti svoje radno mjesto i otići iz Applea kako bi osnovao svoj dizajnerski studio, LoveFrom.

Prilikom objave Iveovog odlaska, Apple je odmah htio umiriti svoje vjerne kupce i obožavatelje Iveovog dizajnerskog potpisa, pa su najavili da će postati jedan od prvih klijenata LoveFroma, odnosno da će Jony Ive i dalje nastaviti imati prste u dizajnu njihovih proizvoda. Trebala je to biti suradnja koja će potrajati dugo u budućnost, prema najavama koje su tada stizale iz Cupertina.

Razlaz nakon 30 godina

Prvi ugovor o suradnji Applea i LoveFroma očito je imao rok trajanja od tri godine, jer ga je ovih dana trebalo obnoviti. Međutim, kako doznaje New York Times, to se nije dogodilo, pa će nakon čak tri desetljeća Apple svoj dizajn nastaviti raditi bez upliva ovog samozatajnog Britanca. Tijekom protekle tri godine vrijednost njihovog ugovora o suradnji navodno je iznosila više od 100 milijuna dolara, pa je Apple bio daleko najvažniji klijent nove Iveove tvrtke. Dok je ta suradnja trajala, LoveFromu je bilo zabranjeno raditi za konkurente Applea, pa su, među ostalim, radili za Airbnb te Ferrari.

Iz jedne od Iveovih bilježnica sa skicama
Iz jedne od Iveovih bilježnica sa skicama

Prema izvorima NYT-a, neki od Appleovih direktora bili su nezadovoljni iznosima koji se plaćaju Iveovom LoveFromu, kao i činjenicom da je on iz Applea povukao nekoliko istaknutih dizajnera da bi radili za njega. K tome, Ive je u novom ugovoru navodno zahtijevao više slobode u radu s drugim klijentima, odnosno dozvolu da radi s bilo kime, bez da od Applea mora tražiti dozvolu. Službenih informacija o razlozima za prekid suradnje nema niti s jedne strane.

Neki od posljednjih projekata na kojima je utjecajni dizajner radio bili su M1 Macovi, posljednja linija iMaca, a navodno je davao dizajnerske smjernice i kada je riječ o tajnovitom projektu Appleovog automobila.