Širi se bojkot Facebooka, Zuckerberg popustio pod pritiskom

Nakon što je veći broj oglašivača odlučio zaustaviti plaćanje oglasa na Facebooku, društvena je mreža objavila osvježene politike koje imaju za cilj zaustaviti govor mržnje

Sandro Vrbanus nedjelja, 28. lipnja 2020. u 07:00

Kampanja #StopHateForProfit, kojoj se među ostalima javno ovoga tjedna pridružio Viber, u samo nekoliko je dana dobila velike pristaše. Bojkotu Facebooka kao platforme za oglašavanje pridružile su se velike i financijski moćne multinacionalne kompanije poput Coca-Cole, Unilevera, Honde, Verizona i drugih, te najavile da će na 30 dana suspendirati oglašavanje na ovoj društvenoj mreži. Ukupno je preko 120 kompanija najavilo da će povući oglase s Facebooka.

Udar na prihode i dionicu

Vijest o tome srušila je cijenu dionice Facebooka za 7%, a kako najviše boli kad vas se "udari po džepu", tek je velik financijski gubitak Marka Zuckerberga natjerao da nešto učini po pitanju koje je u ovom slučaju problematično – govoru mržnje.

Osnivač Facebooka tako je najavio da će pooštriti politiku poslovanja kad je riječ o moderiranju sadržaja. Fokusirat će se, kaže, na nekoliko ključnih područja, dok kao osnovnu motivaciju za promjene navodi nadolazeće američke izbore. Facebook će, piše Zuckerberg, raditi na tome da biračima pruži kvalitetne informacije kojima se može vjerovati, borit će se protiv onemogućavanja glasanja, i onemogućit će govor mržnje u plaćenim oglasima.

 

Three weeks ago, I committed to reviewing our policies ahead of the 2020 elections. That work is ongoing, but today I...

Posted by Mark Zuckerberg on Friday, June 26, 2020

Kad je riječ o profilima političara i drugih javnih osoba, u slučaju da blaže prekrše neko od novih pravila, njihove se objave neće uklanjati. Naprotiv, one će biti označene kao problematične, ali će ostati vidljive je su "bitne za informiranje javnosti", što je otprilike i politika kakvu provodi i Twitter.

Uvođenjem novih pravila, kako ih je Zuckerberg opisao, ova mreža će ipak uvesti nešto strože moderiranje sadržaja, ali neće pokušavati biti "arbitar za istinu". Organizatori cijele akcije #StopHateForProfit aktivisti su za ljudska prava i javno su iznijeli svoje prijedloge o tome kako bi Facebook trebao moderirati govor mržnje i brinuti o sigurnosti svojih korisnika. Najnovije najave novih pravila nisu ih impresionirale, a jedan od vođa pokreta, Rashad Robinson iz organizacije Color of Change, nazvao je Zuckerbergovu objavu "gubljenjem vremena".