Reklame usred YouTube videa uskoro će postati manje nametljivima
YouTube je najavio promjene u načinu plasiranja oglasa koji prekidaju osnovni sadržaj, na način da se prekidi događaju na prirodno očekivanim mjestima, što bi trebalo koristiti i gledateljima i kreatorima

YouTube i način na koji taj servis plasira reklame već dugo su aktualna i kontroverzna tema, pogotovo što je (osim plaćanjem pretplate) postalo sve teže izbjeći prikaz oglasa prije i tijekom gledanja video sadržaja. Iz YouTubea sada najavljuju promjenu kad je riječ o onim možda i najiritantnijim oglasima – smještenima usred videa, zbog kojih se prekida reprodukcija (tzv. mid roll).
Nema više reklama "usred rečenice"
Po novome, počevši od 12. svibnja, servis će promijeniti način automatskog pozicioniranja oglasa unutar video sadržaja. Učinit će to na način da će algoritmi pronalaziti logične trenutke za prekid reprodukcije, kao što su prirodni prijelazi između scena i poglavlja, predvidljive pauze ili slični trenuci.
To bi trebalo poboljšati korisničko iskustvo i smanjiti broj onih gledatelja koji zbog naprasnog prekida sadržaja u krivom trenutku odlučuju prekinuti gledanje videa. Primjerice, pojavi li se oglas usred rečenice ili akcijske scene, gledatelja će to pretjerano iritirati, zaključili su u Youtubeu. Stoga će njihovi sustavi pokušati pronaći prirodnije točke unutar sadržaja, gdje bi reklame mogle bolje "sjesti".
Ograničeni test "pametnog" pozicioniranja reklama, proveden u srpnju prošle godine, pokazao je da kanali koji koriste automatsko plasiranje mid roll oglasa postižu 5% bolje rezultate i samim time njihovi kreatori više zarađuju. Od svibnja će algoritmi za plasiranje tih oglasa biti još napredniji, pa se očekuje dodatno poboljšanje navedenih rezultata. Napomena: mid roll oglasi pojavljuju se samo u videima duljima od osam minuta.
Kreatorima sadržaja i dalje će na raspolaganju biti opcija odabira trenutaka u kojima će se sadržaj moći prekinuti zbog reklama. Sustav će im po novome pomoći u tome – unutar YouTube Studija istaknut će im oglase za koje algoritam smatra da su nametljivi i nepotrebno prekidaju reprodukciju. U tim slučajevima autorima će biti omogućeno ručno ih repozicionirati ili sve prepustiti novom YouTubeovom algoritmu, koji će pronaći optimalan tajming. Krajnji cilj ovih izmjena je, poručili su na svojem forumu za podršku, smanjiti broj ometajućih prekida sadržaja, što bi trebalo dovesti do zadržavanja većeg broja gledatelja.