Meta optužena da neodlučnim EU korisnicima automatski odabire verziju Facebooka s oglasima

Korisnicima koji još nisu odabrali između opcije besplatne ili plaćene verzije Instagrama i Facebooka Meta bi automatski odabrala verziju s uključenim oglasima

Tomislav Stanković srijeda, 24. siječnja 2024. u 09:37
📷 Deeksha Pahariya, Unsplash
Deeksha Pahariya, Unsplash

Meta je prošlog listopada, kako bi se uskladila s europskim zakonima, najavila da će ponuditi izbor korisnicima Facebooka i Instagrama u EU, Europskom gospodarskom prostoru (EEA) i Švicarskoj.

Odabir se ticao opcije nastavka korištenja Facebooka i Instagrama s oglasima ili plaćanja mjesečne naknade za uslugu pretplate bez oglasa.

Ipak, čini se da Meta ipak nije svima ponudila taj odabir nego bi korisnicima  automatski odabrala verziju s oglasima, što je radnja koja krši pravila EU.

Plati ili gledaj oglase

Taj se Metin model sada suočava s žalbom podnesenenom Irskom povjerenstvu za zaštitu podataka (DPC) tvrdeći da ovo predstavlja izravno kršenje presude u predmetu C-673/17, koja kaže da odabir umjesto korisnika nije dopušten prema zakonu EU.

U pritužbi se navodi da je protuzakonito da Meta automatski upisuje korisnike Facebooka u besplatnu verziju usluge, sa prikupljanjem podataka povezanih s oglasima koje prikazuje.

Nejasno je koliko dugo će ovo stanje potrajati no Meta navodi kako ne obrađuje korisničke podatke za račune sa sjedištem u EU koji još nisu odabrali između opcija usluge plaćanja ili prikaza oglasa, prenosi The Register.