Meta optužena da neodlučnim EU korisnicima automatski odabire verziju Facebooka s oglasima
Korisnicima koji još nisu odabrali između opcije besplatne ili plaćene verzije Instagrama i Facebooka Meta bi automatski odabrala verziju s uključenim oglasima
Meta je prošlog listopada, kako bi se uskladila s europskim zakonima, najavila da će ponuditi izbor korisnicima Facebooka i Instagrama u EU, Europskom gospodarskom prostoru (EEA) i Švicarskoj.
Odabir se ticao opcije nastavka korištenja Facebooka i Instagrama s oglasima ili plaćanja mjesečne naknade za uslugu pretplate bez oglasa.
Ipak, čini se da Meta ipak nije svima ponudila taj odabir nego bi korisnicima automatski odabrala verziju s oglasima, što je radnja koja krši pravila EU.
Plati ili gledaj oglase
Taj se Metin model sada suočava s žalbom podnesenenom Irskom povjerenstvu za zaštitu podataka (DPC) tvrdeći da ovo predstavlja izravno kršenje presude u predmetu C-673/17, koja kaže da odabir umjesto korisnika nije dopušten prema zakonu EU.
U pritužbi se navodi da je protuzakonito da Meta automatski upisuje korisnike Facebooka u besplatnu verziju usluge, sa prikupljanjem podataka povezanih s oglasima koje prikazuje.
Nejasno je koliko dugo će ovo stanje potrajati no Meta navodi kako ne obrađuje korisničke podatke za račune sa sjedištem u EU koji još nisu odabrali između opcija usluge plaćanja ili prikaza oglasa, prenosi The Register.