Kinezi kopirali izgled NASA-inog marsovskog helikoptera

Kineska svemirska agencija NSSC otkrila je prototip svojeg drona za let na Marsu, čiji dizajn je gotovo identična kopija helikoptera Ingenuity koji se trenutačno nalazi na tom planetu

Sandro Vrbanus subota, 4. rujna 2021. u 21:42

Dok NASA-in prvi helikopter koji je ikada letio na nekom drugom planetu, Ingenuity, obara rekord za rekordom na Marsu, ovdje na Zemlji nekima se toliko dopao da su ga odlučili – kopirati. Andrew Jones, novinar koji prati kineski svemirski program, otkrio je ovoga tjedna objavu kineske znanstvene svemirske agencije NSSC (National Space Science Center), koja je dijelom kineske Akademije znanosti, u kojoj se Kinezi hvale svojim "marsovskim krstarećim dronom", koji iznimno nalikuje Ingenuityju.

Dva brata, različite majke: lijevo kineski marsovski rover, desno NASA-in Ingenuity

NSSC piše kako će njihova letjelica, očito uvelike inspirirana NASA-inom, također biti namijenjena za istraživanje površine Marsa. Od znanstvenih instrumenata, za sada se zna tek da će imati ugrađen spektrometar kojim će istraživati geografiju Crvenog planeta. Razvijen je na pekinškom znanstveno-tehničkom sveučilištu, u odjelu za nove materijale i tehnologije pametne proizvodnje. Na razvoju su znanstvenici surađivali s privatnim sektorom i nekoliko laboratorija za svemirske tehnologije.

Imitacija je, kako se kaže, najiskreniji oblik laskanja, pa u NASA-i za sada nisu reagirali na ovu "kinesku kopiju".

Kineski marsovski program

Kina je na površinu Marsa ove godine uspješno spustila znanstveni rover Zhurong. On ima masu od oko 240 kilograma, otprilike kao raniji NASA-ini roveri Spirit i Opportunity. Nakon slijetanja na tlo Marsa sredinom svibnja, procjene su govorile da bi on trebao tamo ostati aktivan oko tri mjeseca. Istekom tog razdoblja, 15. kolovoza, njegova je znanstvena misija službeno okončana. Međutim, kako je rover i dalje "zdrav", iz kontrole misije odlučeno je da će se još malo "provozati" površinom Marsa, pa je Zhurong krenuo u vožnju prema jugu i svojem mjestu slijetanja, proučavajući putem okoliš, tlo i atmosferu.

Od 2011. godine kineska svemirska agencija CNSA (pandan američkoj NASA-i) priprema svemirski program koji uključuje kolonizaciju Marsa. Prve letjelice koje će poslužiti za izgradnju marsovske baze prema tom bi planu trebale biti lansirane 2033. godine, dok bi ljudske posade mogle prema Marsu krenuti nekad iza 2040.