SeniorSOS.help - Inovacija i tehnologija na usluzi seniorima
SeniorSOS.help usluga interakcijom s korisnicima omogućuje redovnu kontrolu seniora i detekciju kriznih situacija. Prema potrebi, sustav reagira trenutačno, zahvaljujući našem uređaju (black box) u prostoriji, tehnološkoj inovaciji u prepoznavanju statusa seniora te pripravnom stručnom osoblju

Tim: GELD DATA d.o.o
Broj članova tima | 2 |
Grad i zemlja | Zagreb, Hrvatska |
Otkad postoji | Tim od 2016., a Tvrtka od 1992. |
Komercijalizacija projekta | Do 2025. (inicijalno istraživanje i testiranje usluge provedeno je 2021.) |
Ciljana tržišta | Hrvatska, Slovenija, Austrija, kasnije i ostatak EU |
Tvrtke uzori | CareSpeak Communications, Inc. |
Proizvodi uzori | Google Assistant, Alexa |
Crowdfunding kampanja | Ne, ali prijavili smo se na Eurostars (EUREKA i EK) |
Opis projekta | Senior SOS.help objedinjuje u jednu uslugu naprednu društvenu metodologiju, tehnološku inovaciju i stručni nadzor profesionalaca, s ciljem da se seniori i osobe s posebnim potrebama društveno uključe, uz potrebnu brigu i pomoć |
Email kontakt za investitore | info@geld.hr |
URL | seniorsos.help |
Stanovništvo EU stari, u umirovljeničkim domovima je red čekanja vrlo dug, a privatni domovi za većinu su skupi. U tim okolnostima prepoznali smo potrebu da seniorima pružimo pomoć tehnološkim rješenjima. Inicijalna ideja bila je da u redovitim intervalima motrimo seniore, razgovaramo s njima i bilježimo njihovo stanje, uz pomoć psihologa. U slučaju potrebe obavještavamo nadležne službe. Vremenom smo shvatili da su potreba i potencijal ove ideje mnogo veći, ali i da zahtijeva puno više resursa. Dodavanjem tehnoloških značajki i specifičnih inovacija prepoznavanju glasa te analize sadržaja razgovora, značajno ćemo pridonijeti učinkovitosti, preciznosti i robusnosti usluge. Time bismo popunili potrebu seniora (i njihovih obitelji) koje ne mogu ili ne žele ići u dom.
GELD DATA d.o.o. kao tvrtka ima jedinstveno iskustvo koje spaja: tehnologiju, društvenu osjetljivost, prokušanost u tehničkoj 24/7 korisničkoj podršci te stručnost provođenja analize kupaca i društvenih istraživanja.
SeniorSOS.help nastao je zbog osobnih razloga. Oba člana tima, Andrej i Tomislav, doživjeli su da su stariji članovi obitelji trebali pomoć u hitnoj situaciji.
Nakon izlaganja na EU DepoSit Projectu (prikaz socijalnih inovacija) izuzetno pozitivno ideju projekta prihvatio je i Savez slijepih te smo s njima organizirali testni projekt i Fokus grupu.
U cilju postavljanja teoretske podloge i metodologije, surađivali smo s Institutom za migracije i narodnosti kroz stručni rad dr. sc. Sonje Podgorelec te trenutačno s prof. dr. sc. Silvijom Rusac. Član našeg stalnog tima je i Tomislav Dominić, mag. soc.
Trenutačno smo u procesu prijave na program Eurostars (EUREKA), s ciljem financiranja razvoja softvera i hardvera potrebnog da se usluga obistini u punom potencijalu.
Koliko je usluga/tehnologija kompleksna za krajnje korisnike?
Osnovna ideja je da seniori ne trebaju poznavati rad s tehnologijom. Jedino što trebaju jest dnevno razgovarati po pet minuta s uređajem. Sustav analizira svakodnevnu interakciju te uzorke glasovne komunikacije uspoređuje s prethodnim uzorcima i sadržajem razgovora. Kada se senior nađe u potencijalno kriznoj situaciji, sustav reagira bez potrebe aktivnosti od strane seniora.
Senior svaki dan dvaput dobiva poziv od sustava koji automatiziranim periodičnim razgovorom provjerava je li sve u redu. U određenom vremenskom periodu senioru se postavljaju pitanja koja se bave evaluacijom psihofizičkog stanja. Neka su pitanja direktna, u obliku ankete, dok će se ostali podaci skupljati u pasivnom obliku: primjerice, depresivan ton komunikacije ili otežan govor zbog zdravlja.
Uređaj (sličan Alexi) instaliran na lokaciji seniora veličine je routera, sa zvučnikom i mikrofonom, povezan na Internet. Bilježi napredne stavke: kao, recimo, "nedogađaj" (primjerice, osoba se nije probudila i digla iz kreveta nakon alarma ili je izostala uobičajena aktivnost u dnevnoj rutini), što se uparuje s prikupljenim psihofizičkim podacima. Ako prema protokolu sustav zaključi da je situacija izvan redovne, kontaktira se senior.
Tehnologija i usluga u jednom, s ciljem pomoći seniorima, s očiglednim dobrobitima: integracija, smanjenje usamljenosti, konkretna pomoć u svakodnevnim aktivnostima te prepoznavanje lošeg zdravstvenog stanja. Bitni moduli su: nova metodologija za rad sa seniorima, glasovna kontrola, audioanaliza s bazom pravila strojnog učenja, detekcija nedogađaja i dispečerski protokol za hitne situacije. Iako smo trenutačno u fazi ostvarivanja Eurostars prijave (fondovi EU), također smo u potrazi za partnerima i investitorima te razmišljamo o Kickstarter kampanji.